Positioneringsstrategieën: Maak Jouw Merk Uniek!

Positionering is essentieel voor het creëren van een onderscheidend merk in een competitieve markt. Bij Screw the Line begrijpen we dat elke organisatie uniek is en een specifieke positioneringsstrategie nodig heeft om succesvol te zijn. In deze blog nemen we je mee in verschillende positioneringsstrategieën en laten we je voorbeelden zien van eerdere opdrachten bij Screw the Line.

 

Doelgroepsegmentatie

Een voorbeeld van doelgroepsegmentatie is Lufthansa Nederland. We hebben specifieke campagnes ontwikkeld om de zakelijke reiziger in het hogere segment te bereiken. Door de focus te leggen op nieuwe bestemmingen in China, de premium economy klasse en de ultieme service en luxe voor First Class reizigers, hebben we de relevantie en aantrekkelijkheid van Lufthansa voor de Nederlandse zakelijke reiziger vergroot.

 

Merkdifferentiatie

Jan, het A-merk in koelverse pannenkoeken, poffertjes en pizzadeeg in Nederland, wilde zich onderscheiden in de markt. We hebben unieke elementen van het verpakkingendesign gebruikt om distinctive assets te creëren, zoals de droedels en lijntekeningen van boerderijdieren. Deze werden op een leuke manier in alle communicatie gebruikt om te laten zien hoe lekker en gemakkelijk de producten van Jan zijn. Dit heeft geholpen om het merk te versterken en de naamsbekendheid te vergroten.

 

Prijsleiderschap, productleiderschap en geografische positionering

Hoewel prijsleiderschap een veelgebruikte positioneringsstrategie is, adviseren wij dit niet. Het kan een race naar de bodem worden, omdat er altijd iemand bereid is om goedkoper te zijn. Productleiderschap is belangrijk, maar het is meestal een vanzelfsprekendheid voor onze klanten. Geografische positionering is een strategie die slim kan zijn in situaties waarin de locatie van je bedrijf een cruciale rol speelt, bijvoorbeeld voor lokale bedrijven of toeristische bestemmingen.

 

Bij Screw the Line werken we nauw samen met onze klanten om de juiste positioneringsstrategie te bepalen die past bij hun unieke merk en doelgroep. We geloven in het creëren van een positieve merkervaring en het onderscheiden van je merk in de markt.

 

Wil je meer weten over positioneringsstrategieën en hoe Screw the Line jou kan helpen bij het opbouwen van een sterk merk? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we samen jouw merk naar nieuwe hoogten kunnen brengen!

 

© Screw the Line Amsterdam B.V. - KVK: 34386791 - BTW NL: 8223.58.803.B01 - 020 894 3321 - info@screwtheline.com