Ontdek de kracht van "How Brands Grow" voor jouw merkgroei

 

"How Brands Grow" van Byron Sharp legt de nadruk op de belangrijke rol van mentale beschikbaarheid, fysieke beschikbaarheid, penetratie en loyaliteit bij het realiseren van merkgroei. Deze Australische marketingprofessor heeft de traditionele marketingwijsheid uitgedaagd door te stellen dat segmentatie gevaarlijk kan zijn en dat loyaliteit vooral afhankelijk is van de beschikbaarheid van het product of de dienst, zowel mentaal als fysiek. Dit staat in contrast met traditionele benaderingen zoals positionering, differentiatie en loyaliteitsprogramma's (Sharp, 2010; Romaniuk & Sharp, 2016).

 

Voor Sharp ligt merksucces in het bereiken van meer light users door middel van laagdrempeligheid en opvallende, onderscheidende marketingcommunicatie. Het gaat hierbij om het vergroten van je doelgroep, niet zozeer om het vasthouden van heavy users en merkgelovigen.

 

Benieuwd hoe wij deze theorieën in de praktijk toepassen? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jouw merk kunnen laten groeien!

 

How brands grow verder toegelicht:

© Screw the Line Amsterdam B.V. - KVK: 34386791 - BTW NL: 8223.58.803.B01 - 020 894 3321 - info@screwtheline.com